Monday, 21 February 2011

cinta hati ku

aku mendambakan dirimu sentiasa disampingku,

terkadang aku terlupa memahami isi yang terkandung pada ucapanmu,

wahai cinta hatiku,

andai dapat aku mendakap dirimu, pastinya membuat aku tenang berada bersamamu.

saat aku resah engkaulah penawar untukku,

saat aku hilang arah engkaulah pentunjuknya,

tak dapat aku bayangkan, andai dirimu hilang di dunia.


wahai cinta hatiku,

mungkin aku ditakdirkan oleh-Nya untuk kau jadi pendampingku..

syukur tak terhingga, ucapan cintamu membuatkan aku luntur seketika.

engkau membawa aku mengenal erti ketenangan.

kau membawa kau mengenal agama.

terkandung seribu kisah dimatamu..

biarkan manusia lain melupakan mu tapi aku tetap setia bersamamu.

aku mohon agar engkau menguatkan zahir dan batinku,

melayari hari-hari yang beronak duri.

tanpamu aku tak mengenal erti cinta pada-Nya.

mungkin aku buta tentang isi duni.

 engkaulah AL-Quran yang ku rindui



*post yang tergendala tersimpan berkurun berabad dan sebagainya. opss, sebagainyewww.








No comments:

Post a Comment