Monday, 14 March 2011

aku diuji


ya Allah, sekali lagi aku diuji.

syaheed nasihatkan aku : setiap manusia tidak akan terlepas dengan ujian ALLAH..
apabila kamu ditimpa ujian bersabarlah krn Allahmahu menguji keimananmu..~ Allah mencintai org-org yg bersabar terhadap dugaan yg diberinya..~


 syaheed kata lagi ;
sabar juga tanda nyer kita mempunyai ketaqwaan kpd Allah..
so klu kita x sabar maknanya kita tak de iman dan tak de taqwa...
tingkatkatkan kesabaranmu.. kern itu bukti ketaqwaan dan keimanan kita..
boleh ke kita persoalkan dugaan yang Allah beri?

tak boleh kita nak soalkan dugaan yg diberi Allah kat kita.. sbb itu semua takdir Allah yg Allah tentukan ut kita, hambanya..jadi kita hanya berserah padanya.. ujian itu semua tanda kasih allah buat hambanya.. so bersyukurlah klu kita di uji.. sbb ujian itu tnda allah masih syg kat kite event kita tak mampu dgaan dugaan yg diberi kita doa2 byk agar Allah permudahkan jalan hidup kita nih...

dalam diam aku berdoa.
ya Allah, kau berikanlah kesabaran dan kekuatan.
maafkanlah segala dosa dosaku, andai aku beprasangka pada Mu.
ampunkan lahh aku ya Allah.
aku hanya hamba yang bergantung harap pada Mu.
sesungguhnya ada dugaan yang lebih teruk ditanggung orang lain kalau nak dibandingkan dengan dugaan yang kau beri pada aku.



p/s : ingat ye kawan2..jangan persoalkan takdir yang Allah dah tetapkan untuk kita :)

No comments:

Post a Comment