Friday, 4 March 2011

berhenti mencari


mencari apa di dunia ini?

segunung emas? ketinggian darjat? keagunggan diri? cinta yang belum pasti?

miskin miskin.

aku berimaginasi ; mungkin aku bahagia dengan semua yang tersenarai di atas.
mewah mewah dalam kehidupan seharian, duit berkepok-kepok dalam wallet, ada tempat bermanja, orang suka puji kita.. dan INDAHNYA DUNIA!

andai aku ada segunung emas, segalanya rezeki yang dikurniakan oleh Illahi,
andai aku ada ketinggian darjat, mungkin sifat yang dikurniakan oleh Illahi
andai aku diagung-agungkan, mungkin kerana mulianya ciptaan Illahi pada diriku.
andai aku diberi cinta untuk mencintai ashabab yang ditakdirkan  , pastinya itu anugerah dari Illahi.
ya Allah, jika semua ini yang aku cari dalam dunia ini,
aku bukanlah hamba yang ingin mengabdikan diri pada Mu 

tapi aku,hamba yang ingin bersyukur dengan nikmat-Mu pada diri aku.
terus mencari pengabdian, zuhud dalam setiap isinya, qana'ah dalam diri, rasa cinta pada Penciptanya.




No comments:

Post a Comment