Wednesday, 16 March 2011

buah hati

berkali-kali kita mendengar ini..

Cinta itu indah jika ALLAH menjadi matlamat utama .
Sesungguhnya ALLAH tidak memberi kita hak melainkan untuk menyayangi sesama kita .
Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu , jika kau hilangkan agama pada dirimu,hilanglah cintaku padamu.
Ya RABBI , kurniakan daku seseorang yang ku perlu , bukan yang ku mahu.
Cintakanlah daku pada seseorang yang melabuhkan cintanya kepadaMU , agar bertambah kekuatan cintaku kepadaMU.
 
seorang ashabab ni menghantar massage kepada buah hatinya..
 
'aku rindu padamu' 

buah hatinya pun balas...

rindu Pencipta kita tak?

maka, berkatalah ashabab itu..

pastinya! alangkah indah andai dapat saya bertemu denganNya.

buah hatinya pun berkata..

 dengarlah apa yang ingin aku sampaikan dari surat cinta dari Pencipta kita

"Adakah kau mencintai Allah melebihi cintamu padaku? Andai kau lebih mencintai Allah, maka hubungan kita sampai di sini sahaja. Ingatlah, aku amat mencintaimu kerana Allah,kerana itu aku hanya ingin menyelamatkan mu daripada azab Allah di akhirat kelak. Bukan tujuanku untuk memutuskan silah ar-rahim antara kita, tapi aku yakin, jika benar Allah sayang pada kita, Allah pasti memberikan jodoh yang terbaik untuk kita. Dan, andai memang benar kau jodohku, aku senang menerimanya"
 Rasullulah bersabda ;
'tak sempurna iman seseorang jika cinta dia melebihi dari cinta kepadaku'
 
maka sahabat.. dengan ini saya ingin buat satu kesimpulan.
grab dulu cinta Allah..
tanamkan cinta terhadap kekasih Allah.
miliki kasih sayang terhadap ibu bapa .
berkasih sayanglah antara saudara seislam kita.
tepislah cinta yang tak bermakna.
yang hanya merosakkan amalan kita.
jauhi lahh maksiat yang durjana.
yang hanya merosakkan hati semua.
miliki lahh rasa cinta pada buah hati kalian yang hidup sebelum cinta 'mereka'
akhirun.. jalinlah ikatan yang halal dan suci.
carilah buah hati yang akan membawa bersama belayar ke syurga Illahi
bukan buah hati yang akan membawa bersama menyusuri ke neraka yang menderitakan manusiawi.

 di dunia
racun itulah madu..
madu itulah racun

 pilihlahh mana yang nak?
untuk remaja seperti saya..
single is better.
couple is dosa.
friends is happinesss~
ukhwah fillah abada abadan.

 *ku titipkan buat sahabat  sahabat dan diri ini juga.
(dah lari tajuk lah farhana -___-)
takpe.. Assalammualaikum
p/s ; yang sabda Rasulullah tu.. rasa mcm ada yang tertinggal. apa ye?hmm...

No comments:

Post a Comment