Wednesday, 16 March 2011

wednesday- have a 'nice day' :)

pagi tadi gerimis..menyejukkan penghuni bumi. sampaikan aku berselimut bagai di ruang tamu ,berdoa sambil bernyanyi..lalala~! fikir 10 kali, patut pergi kawad ka? terasa amat berat lahh badan ni nak menjejakkan kaki ke sekolahh. BTRien..apa? BTRien.. ish. hehe jenguk ke luar.. ya Allah..sejuknya angin pagi. terima kasih Ya Allah, mengizinkan aku merasakannya.. ^_^ . melihat sekeliling..taman perumahan..uhh sunyi yeww. macam orang semua masih tidur. padahal dah pukul 9 PAGI. hati ini berbisik 'tunggu hujan berhentilahh'.. so tanpa membuang masa aku kutiplah ilmu yang ada di facebook.. dan terjumpa artikel di post bawah ini MENCARI JIHAD CINTA. tetiba dekat post tu.. ada tulis AINUL MARDHIAH, sering terdengar di mp3 ku.. tapi siapakahh dia..??  nanti aku postkan yeww. baca reramai.. heee. sape je yang nak baca blogg aku ni. tengah SYOK membaca.. melihat aku ke arah jam dinding. haa.. ! nak dekat pukul 10 sehh.. tgok kat luar hujan reyai reyai. at last... aku bertekad untuk meredah hujan.. lepas dah siap semua. buka buka pintu. ya Rabb.! syukur..alhamdulillah..Kau permudahkan urusanku. hujan berhenti..aku pun mempercepatkan langkah..ingat nak singgah beli air...tapi.. dah lambat sangat kot. jalan-jalan..terjumpa kucing warna oren ni.. comel owhh. geram. okay..lepaskan hasratmu untuk memegang yaww yaww tu. dah lambat dah ni.

Sampai di depan sekolah.. GOOD MORNING! semua macam apewww je. ingatkan dah start buat formasi.rupanyeww belom. aduhai. so syera as KP, ketua platun.. suruh masuk barisan. aku? tade hala tuju. tak tahu nak masuk mana.. mereka bergaduh sebab aku seh.ishh. janganlah mcm tu. hehe. saya kat mana-mana pun tak kesah. bim memang jeles dengan aku. :)  kekanan lurus tu tu semua. then..rehat. mereka berbincang pasal formasi tu tu semua. hehh.. masa kawad..memang macam apeww je lahh kan. BERTERABORR. ejaan baru tuh. maka.. dalam buat kreativiti tu tadi. banyak gelak. seriously, i'm not understand with them . apa yang lawakyeww sahabat? haishh. cuba seriouskan diri. lagi lagi ada budak titiwangsa tu.. hehh. mereka sangat baik hati kerana datang dari jauh untuk membantu platun BTRien. *again. ketahuilah..tolong menolong tu amalan mulia :)

masa buat formasi.. panas terik yang amat. aku pun mula mengomel sesorang 'ya Allah..panas..panas..' ya Allah..sejukkanlah..sejukanlah' dalam panas berjemur ini.. Allah hadirkan angin bayu yang menyejukkan kami semua.. Allah...Allah..terima kasihh sekali lagi.. sedar tak kalian? Allah kirimkan awan mendung untuk melindungi kita dari panas mentari.. walaupun hanya sebentar. saat awan itu datang.. kami semua 'Alhamdulillah '.... rasa sejuk sebentar. kemudian..panas kembali.. perintah Allah..dan kekuasaanNya.

okay..semua dibenarkan balik! terasa amat gembira dan lega..balik balik je. tengok kat cermin..mak aih, berbelang dan berlegam.. (*tetiba je headphone aku yang sebelah ni berfungsi.) syukur lagi ya Allah. heee~
kayy..sambung citer, maka..aku pun tunaikan kewajipan aku sebagai hamba. lepas tu....dah. tade pape nak ckp pape. kay.. Assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment