Tuesday, 12 April 2011

aku lelah


terduduk aku dilantai, bertemankan hujan dan guruh yang menambahkan lagi suasana lelah ku..

aku cuba memekakkan telinga apa yang telah aku dengar..
 
ya Allah tak pernah aku sangka benda ni akan terjadi lagi.
aku anak perempuan, lagi sekali aku perlu memahaminya..
 
aku perlu bersangka baik kenapa abduMu berbuat sedemikian..
kadang-kadang terasa beban itu pula yang ku tanggung,

rasa peritnya hati..



sungguh aku benar sedih kali ini..
 
aku mampu diam ketentuan hidup.

ya Rabul jalil,
Kau perliharalah dia.
Kau ampunilah dosa dia.
dosa zahir dan batinnya.
janganlah hilangkan kasih sayangnya untuk aku dan mereka
janganlah hilangkan segala memori aku dan mereka sepanjang dalam hidupnya.
sediakanlah payung syurga d akhirat kelak nanti untuk mereka sebelum yang ini ya Allah..

mungkin ada hikmah diisebalik ini semua..
hmm..aku redha dalam lelahku..

No comments:

Post a Comment