Tuesday, 24 May 2011

perubahan yang masih teguh


aku cuma an-nisa yang sedang bermujahadah.
mencari dan terus mencari cerombong cahaya untuk menggapai nur yang masih jauh.
adakah aku masih jauh di dasar?
terkadang ,sekeliling aku yang membuatkan hati ini tenggelam dalam guruan dunia.
persoalannya, adakah aku kuat menempuhinya?
perubahan yang dialami sentiasa mendapat kritikan.
mustahil untuk aku menahan hidup sebegitu,
orang selalu mengaduh
'perubahan, bukannya senang!'
  
untuk itu, aku menjadikan Dia sebagai pendengar segala rintihan aku di dunia.
Dia lahh Tuhanku yang Maha Mendengar walaupun sedetik hatiku berkata.
Dialah yang mengerti segala ungkapanku.
terima  kasih ya Allah..
Engkaulah pendengar yang terbaik buat hamba-hambaMu.

kesabaran dan ketabahan yang menjadi perisai dalam misi aku mencari ketenangan,
yang mengubah prepsi diri, imej dan peribadiku.
sungguh itu semua dari yang Esa.

No comments:

Post a Comment