Sunday, 26 June 2011

nota hati : sedarlahh


selembar benang kebaikan yang ingin ana lakukan..
semangkuk hujah yang ana sampaikan..
pastinya terselitnya kekotoran bahasa..
biarlah ia sekadar gurauan tetapi biarlah ia bertepatan..
ana belum kuat untuk menegur kalian tapi sedarlah.. apa yang kita ungkap pastinya ada batasnya..
ana tak boleh lari dari kalian.. demi menjaga hati kalian yang mudah tergores dengan kata-kata yang bakal menyinggung tapi bukan biat dihati untuk buat sedemikian rupa.. 

 sahabatku, janganlahh ajak aku jerumus ke kawah neraka..
sahabatku, bawalah aku ke dalam syurga Allah..
iman aku lemahh ,sahabat..
kalau bisa aku bersembunyi dari hiruk pikuk dunia ni..

bila ditanya apakah destinasi terakhir yang ingin kita tuju?
pastinya SYURGA!
tapi.. kita beramal seperti teringin ke neraka.. Allah...!!
perelokkan lah bahasa nya..
peringatan untuk ana juga :)

* notakakiku : maknanya awak merendahkan diri awak kpd sang lelaki  dari Allah..
( siapa faham kata-kata ana ni? heh. tade siapa hanya orang yang dah baca  status ana di fb je tahu)

unfriend


maaflah 'puteri' (bukan nama sebenar) walaupun saya tak mengenali anda, saya tidak suka orang yang tidak berfikir sebelum bercakap.
mengapa anda tidak memikirkan dari sudut  perspektif  islam.. bahawa, bertelagah mengenai lelaki adalah perkara yang sia-sia. jatuhlah martabat seorang gadis apabila dia meonjolkan diri dia semata-mata kerana berebutkan lelaki.. apakah itu positif? hmm.. renungkanlahh..
unfriend bermakna bukanlah memutuskan silaturrahim, tetapi mengelakkan kata-kata, komen-komen yang tak masuk akal/. heh. plus yang saya tak suka dan tak berfaedah.. syukran jazillan.

*notakakiku 2 : maaf lahh sesiapa yang terasa, ini hanyalah bentuk luahan hati ana. sesiapa yang tersinggung. maafkanlahh. ia juga untuk sedarkan jiwa ana yang lena & kalian juga..

No comments:

Post a Comment