Thursday, 30 June 2011

Subhanllah


SUBHANALLAH!
ya Allah..ya Allah..

kenapa heh farhana? 
' aku terharu sahabatku...'

apa yang bermain di fikiranmu?
' aku ingin bertemu dengannya juga.. tapi layakkah aku??'

suatu pagi yang damai, kami bergabung kelas 4ST & SI untuk meyambungkan pembelajaran tentang jual beli di bilik tayang yang agak LUAS keluasannya.. dalam gelak tawa di bulan rejab ni kan.. haihh. nak dekat dekat bulan ramadhan yang penuh barakah nanti ustaz ade share satu video yang menyentuh hati umat Muhammad ini.siapa? KITA lahh.. umat akhir zaman, yang disebut baginda ummati.ummati..ummati...

dalam video tersebut yang menarik air mataku menitis adalah..
Rasulullah menangis untuk umatnya?
tapi umatnya? memgendahkan sunnahnya..ajarannya.
apa kita layak jadi umatnya kalau itu yang kita lakukan sebagai umatnya??

dalam khusyuk berselawat..
dengan mengalunkan namamu Muhammad..
aku umatmu.. rindu untuk menatap wajahmu..
teringin benar!
Andai dapat aku melihat sinar wajahmu..akan mengalir air mataku
kerana dirimu sungguh mempengaruhi setiap manusia yang memandang peribadimu..
                                                       '
                                                          Engkaulah matahari engkaulah rembulan
            Engkaulah cahaya di atas cahaya
            Engkaulah kesturi engkaulah wewangian
            Engkaulah cahaya hatiku...

ya Allah..dalam hidupku, belum pernah aku bermimpi bertemu dengan kekasihMu..
 adakah bergunung dosa di belakangku?
adakah kurangnya aku mengingatiMu dan Rasulku..?
mungkin di dunia, aku tidak berkesempatan, namun..insyaAllah..di akhirat kelak.
Wallahu'alam//




No comments:

Post a Comment