Sunday, 17 July 2011

Di atas sajadah cinta

Assalammualaikum.. :))

disebabkan hari ahad yang membosankan hari ini, ana mengisi kekosongan masa yang manyak siang tadi dengan baca yang diberi dan dibeli ayah..



macam bestkan? memang..memang best! dalam novel ni terkadung kisah tauladan para tabi'in ,para ulama salaf..kisah mereka telah meregut jiwa ana untuk menangis bersama watak-watak dalam kisah tersebut. Jiwa mereka benar pada Tuhan..

mereka menderita kerana masih belum ketemu dengan Allah.. kita? takut mati tapi tak mahu melakukan amal lagi. sibuk dengan cinta duniawi. cinta mereka hanya Allah.. cinta mereka berbuah syurga.. dengan cinta mereka sanggup menderita asalkan Allah dekat dengan mereka.. itulah konklusinya.

ia membantu membangunkan si pembaca dari tidur nyenyak di dunia, dan masuk ke realiti. we are servant of Allah.. we are not a BOSS in the world. at the end we'll back to HIM.. beruntunglahh wahai orang yang beriman..Allah menyediakan tempatmu yang berhak iaitu syurga..

buku ni banyak kisah dari indonesia dan cairo.. masa tengah baca buku terbayangkan situasinya macam dalam cerita ayat-ayat cinta. yang memberi emosi sedih..romantik :))
mungkin kalian dah baca, ana je yang ketinggalan :( huuu. tapi ana kesah ape kan.. hee.

k bai, ilalilqo :))

No comments:

Post a Comment