Monday, 29 August 2011

macam tak percaya!

Bismillahirahmanirrahim

akak : malam nak pi terawih awal sikit.
umi : mane ade terawih dah laa. (dgn gaya mak-mak)
akak : (blur sebontar) haa,so.. esok raya???
umi : abis tu, nak raya bila.

sekejapnya masa berlalu.. Ramadhan nak tinggalkan aku (bermonolog)

ye, esok kita bakal akan menyambut raya Aidilfitri. seriously, macam tak percaya!! tapi ana di realiti bukan mimpi lagi dah. waktu kecik-kecik dulu.. yelah kot. asyik mimpi nak raya je. >,<

secebis je lagi tinggal ni, apa korang rasa bila ramadhan nak habis?
perasaan mana yang boleh disangkal lagi. Rasa pilu, sedih, syahdu.
KENAPA?
sebab kurangnya amalan tahun ini, rasa tak cukup.
sebab belum tentu tahun depan jumpa lagi dengan ramadhan kita ni lagi. yakin ke tahun depan masih berdenyut nadi? tak yakin. kerana ajal itu datang tanpa diduga bilanya.

disebabkan excited nak raya kan..
rumah dikemas, ganti dengan langsir baru, tukar alas meja baru, kapet bangla baru :D
segala ceruk disapu, habuq berdebu. hachumm. *selsema.

hari ini tolong siang bawang dan segala bawang yang adalah,
masuk kuih dalam balang. banyak lagilahh.








malam ni lepas takbir,
gosok baju rayeww :) *yeayy.
jangan lupa pada mereka yang tak senasib dengan kita,
maka.. bersyukurlah dengan baju yang ada.
walaupun tade labuci berduyun-duyun. ^_^

okay,
Selamat Hari Raya Aidilfitri , maaf zahir dan batin (^_^)

Assalammualaikum :)

No comments:

Post a Comment