Wednesday, 24 August 2011

perbualan di alam maya

Assalammualaikum.. khaifa haluk?? haww aa youu? sihat? Alhamdulillah semoga kalian masih dalam ni'mat sihat. lagi-lagi akhir bulan ramadhan ni.. kena maximum kan speed ibadah kita, amalan kita untuk dekat dengan Allah..insyaAllah..

sudah lama tak berceloteh,bercerita.. sorraylah.. banyak pule puisi yang dicipta. ILHAM ALLAH.. tu semua pun cerita jugek..sebabnya puisi yang dicipta ada berdasarkan apa yang terjadi dalam hari-hariku dan disekelilinngku juga..

topik yang nak cerita kat sini pasal perbualan maya.

inilah alam maya ana.. :)


 bagi ana..

perbualan maya dapat mengeratkan silaturrahim juga tapi keburukannya bila di alam realiti.. orang yg kita dok selalu chitchat di  kotak kecil di facebook bila berjumpa diam macam tunggul kayu. macam tak kenal dan sebagainya. mungkin ni apa yang ana rasa sorang jelah. sebab ada seorang kawan ana ni, sebelum ni mmg rancak berbual di laman myspace dan di facebook. siap bertukar cerita..khabar mahupun lawak serta perdebatan terkini. hamboihh.. tiada gossip ketika berhubung. Alhamdulillah..mungkin didikan dari keluarganya. itu ketika di alam maya.

 bila face-to-face.. macam orang yang tak kenal,begitu juge dia. ana bila jumpa dia macam dia tu bukan orang yang ana dok chitchat.. hmmm. ada sekali tu tegur dan dibalas benda yang menyakitkan hati. memang dia tu annoyed punya budak. heh.. tapi ada baiknya dia tak tegur ana.. sebab ana ni di dunia realiti tidak lah seperamah mana..pemalu. hehe. bukan nak hipokrit tapi bila chitchat mahupun berblogging, dapat je keyboard macam-macam nak nulis =,=. macam orang yang dapat mic, pantang dapat..ada je benda yang nak dicakap.. heiihhh. bila lah semua ini bakal berakhir.. ?? teringin juga nak berkongsi cerita di alam realiti bersama kawan ana ni.. tapi ada kebaikkannya kami tidak berkomunikasi di alam realiti..mungkin? Allah tentu menentukan yang terbaik buat hambaNya yang salikin ni.. bersangka baik dengan ketetapan Allah, menyejukkan hati menenangkan minda. :))

ermm..rasanya tu je yg nak dicelotehkan..

Assalammualaikum ^_^

No comments:

Post a Comment