Tuesday, 27 September 2011

i'm nothing


Aku bukanlah sesiapa
hanya manusia yang penuh dosa
tapi salahkah aku
berbicara tentang iman dan akidah
menceritakan tentang kalamullah..
mengajak kepada kebaikkan
mahukan kebaikkan..

siapa saja punya dosa
tapi kucuba mengelak dari segala dosa
dengan taubatku selagi sempat untuk ku lakukannya
janganlah menghukumku dengan dosa yang tak tertanggung
tolong ingatkan aku andai ku lupa!
 jangan biarkan aku dalam dosa!

dan aku menulis disini
apa yang aku mahu
apa yang aku tahu
aku memang pemalu
sebab itu
disini coretan Qalbu

hembusan Qudwah itu inspirasiku
agar terpandam dosa-dosa kecilku
dengan adanya coretan Qalbu
dalam penyebaran ilmu
walaupun sedikit ku tidak malu
kuselitkan peringatan buat diri
agar tidak lupa siapa ku disini
aku berkongsi apa yang terbungkam di hati
andai aku pergi
ilmu yg sedikit itu terus mengalir dalam diri insani.
i'm nothing without Allah ,my Creator.

No comments:

Post a Comment