Monday, 31 October 2011

adakah?

 

adakah indah akhlak yang ada ini?
adakah cukup iman yang melakat kini?
adakah terlaksana segala yang kuungkapi?
adakah tranformasi dalam diri?
adakah hati ini bersih tidak dinodai?
adakah bermanfaat umur muda ku ini?
adakah mahmudah dalam hati?
atau mazmumah yang terbungkam sepi?
adakah akidahku tertanam utuh sekali?
adakah kuat untuk aku berhujah itu dan ini?
adakah aku mampu mengubah api menjadi embun pagi?
adakah aku membiarkan masa pergi?
adakah cukup aku muhasabah diri?
adakah aku manusia termulia sekali?
adakah aku sempurna tiada khilaf dalam diri?
adakah hina sehinanya oleh bumi?
adakah aku lakukan semuan di dunia ini untuk Illahi?
adakah adakah?
aku post-moterm diri, cungkil kembali,persoal diri, menundukkan diri.
terukkah diri ini? makin jauhkah aku dari Illahi? 
sungguh aku kerdil di dunia ini. T.T



No comments:

Post a Comment