Monday, 10 October 2011

tired



 mata yang selisih berpandangan
aku tarik sejauh yang ku mampu..
agar tiada harapan 
kugengam hati ini agar biasa
ku berjalan walaupun kaki ini sejuk
dikala tangan ini turut membeku 
ku gengam tangan sahabat
'apa hebatnya engkau'
sampai perasaan ini menjadi haru saat bertemu
walaupun sudah beredar
jejak ia sangat terkesan bagiku.
pergilah jauh..
aku tak mahu....!

penatnya mahu buang perasaan ini padanya.. Tuhan,
membuat jantungku berdegup laju,
bila menyebut namaMu..
hilang tanpa punca..
puncanya hanya keranaMu..
hanya Engkau yang menghilangkan gelisah resah ini
 Hanya Engkau tempat aku kembali mencari ketenangan
dan ketenangan yang hakiki hanya dariMu..




Allah menganugerahkan aku untuk mengenali  dirimu..
cukup sekadar mengenali
atas dasar persahabatan kerna ya Illahi..
mungkin perkenalan kerana Illahi ada hikmahnya..
aku mengharapkan kebaikkan
dan segalanya menjadi baik dengan izinMu..

No comments:

Post a Comment