Tuesday, 18 October 2011

saya nak jadi solehah..

wanita solehah itu bayangan sinar firdausi..
santun yang berkhimah
hidup dan matinya hanya untuk Illahi.

muslimah solehah,
bukan hanya yang cantik
juga bukan kerana hartanya
bukan kerana godaanya

tetapi
hubungannya dengan Illahi,
kaya dengan tutur bahasanya yang santun
tidak kira siapa dan dimana
menjadikan aurat sebuah maruah yang harus dipelihara
seperti menutupi berlian daripada debu dunia,
agama sebagai kekuatan imannya
islam sebagai tatacara hidupnya
menjadikan kata-kata Rasulullah nasihat terbaik untuk dirinya
mencari redo Illahi bukan redo seorang manusia

terlampau banyak indahnya wanita solehah dengan akhlaknya
aku?
aku cuba!!
aku cuba menjalani hidup dengan qudrat yang muda ini..
selagi tidak melanggar norma islam dan agama sendiri..
satu persatu harus diperbaiki
perubahan demi perubahan ..




# jadi anak solehah itu yang aku mahu sebenarnya. kenapa? kerana dari seorang anak solehah pastinya muslimah solehah bakal tercipta. insyAllah..

No comments:

Post a Comment