Sunday, 22 January 2012

rasa cinta,cinta rasa.

#bercinta..dicintai,mencintai.. ?

aku hanya manusia biasa, tapi bila disoal tentang cinta..
pastinya..kisah semalam aku jadi pengajaran
pengajaran untuk memiliki cinta yang hakiki..
cinta yang Allah redhai..
saya yakin insan-insan lain.. adam mahupun hawa juga begitu.
tapi dalam pencarian itu kadang-kadang kita diuji..
diuji dengan pelbagai cinta..
cinta yang tak dikenalpasti janjinya..
Janji yang pasti hanya pada Allah..
Allah mengurniakan cinta  maka
cinta itu haruslah suci
Sucinya cinta itu..'membersihkan hati..
hati yang rindu meneguk cinta yang kekal dalam hidup ini..
maka..Aku berusaha untuk merasa itu dulu.



Saya ingin merasakan indahnya menemui cinta kerana Allah. Saya dapat rasakan hebatnya ketenangan jiwa yang lebih bermakna. Saya ingin terus memburu cintaNya. Hanya apabila tersemai semangat mencari cinta Allah dalam jiwa, barulah saya kenal nikmat cinta sebenarnya. Sesungguhnya, cinta Allah itu tidak boleh dikongsi dengan sesiapa. 

#mencari cinta,cari dalam hati.. lihat  pada hatimu, disitu Allah ada untuk kamu :)



No comments:

Post a Comment