Sunday, 26 February 2012

i'm lost




where did you go ,darling?
my spirit was gone!

Assalammualaikum ke hadapan pengunjung yang tercinta lagi dikasihi , semoga hidup kalian dirahmati dan berkati oleh Allah s.w.t..

Lagi dekat hari peperiksaan menjelang, semakin menghilang pulak semangat tu. lenyap bersama detik yang aku perlukan. masa-masa ni pula dia nak hilang. i need it! :( terasa sedih tak boleh nak buat apa-apa tanpa semangat tu. hari ini study math tak sampai 20 soalan, aku dah tutup! semalam bukan main semangat belajar, hari ini? apa yang berlaku aku pun gagal untuk menafsirnya.

Lain orang lain pendirian, fizikal dan mentalitinya.
semangat aku boleh merudum hingga berbunyi siren merah dalam ilusi. :O sampai begitu sekali? teruk.
Faktor-faktor yang menyebabkan semangat aku boleh hilang apabila ada orang yang suka fikir negatf tentang apa yang aku nak buat. bukan aku suka dengar sangat apa orang kata, tapi aku TER DENGAR. memang aku rasa dia ni bukan motivater yang tebaiklahhai. kan? tapi syukurlah. aku bukan suka dengar sangat apa yang orang judge atas kelemahan aku. kalau aku yakin aku mampu , aku akan buat. tapi bila someone else yang buat aku nak buat sesuatu hingga aku menjadi TAK JADI nak buat benda tu. AKU BENCI.  sebab self confidence aku sangat lah low. ada treatment tak untuk penyakit begini? mungkin ada kebaikan sebaliknya. mungkin orang tu berkata atas ketidakmampuan aku dan dia cuba untuk menyedarkan aku. terima kasih wahai daun keladi.

Motivasi dan Nasihat itu perlu!
ya, aku memerlukan nasihat dan motivasi  ketika semangat aku dileyek tetiba. that's why ada gunanya parents,teachers and friends. but sometimes motivasi tu datang dari diri sendiri apabila timbulnya kesedaran disebabkan sesuatu. Kadang-kadang semangat kawan-kawan ketika belajar bersama tu yang boost my confidence. Kawan yang rajin memberi aku motivasi untuk jadi serajin macam dia. Inspirasi lah kunon? yelah KOT. tapi macam tu lah bagus. bukan kawan yang suka menjatuhkan kawan sendiri. apa kes kawan begini? tinggalkan aje.

Emosi Remaja sering terumbang ambing.
Kelmarin emosiku tidak berapa stabil. diam membisu tanpa punca yang kukuh. apakah? tiada jalan lain, sejadah itu sudah menanti. hanya berdoa pada Allah agar memberi ketanangan pada hati ini. mungkin disebabkan jadual harian yang memadat dan sempit 'i cant breathe'.  emosi pun jadi geram lah, sebab setiap hari tak dapat rehat yang cukup.


i'm lost! i hate it! i cant breathe! i need the words! i need my new spirit!
Allah..Allah..Allah..Allah..

No comments:

Post a Comment